Tuesday, March 13, 2007

Fredags

Festen i fredags var mycket lyckad. Det kom hur mycket folk som helst. Jag och Gurkan gjorde succé i baren. Vi formligen öste ut drinkar; röda, blå och gula.

Det galnaste incidenten var när världens bredast och längsta snubbe med kokaingalna ögon trängde sig fram och hängde i vår bar i säkert 40 minuter. Först blev vi lite skakis och tittade oroligt på varandra samtidigt som vi mimade orden "Snabba cash" (Jens Lapidius) mot varandra.

Hur som helst, vi höll honom lugn med drinkar och glatt humör. Han blev mycket förtjust i Grukan och skulle in bakom baren och pussa på kind men vi motade ut honom. Han tände en cigg som Gurkan direkt släkte med en en hård åthutning. Han knorrade lite men accepterade att han inte fick röka inne. Gurkan hade precis gått en kurs i "åskådarens roll" så hon hade lärt sig att man skulle säga ifrån direkt annars funkade det inte. Hur som helst tryckte han säkert 6 tusenlappar i våra händer som vi gav tillbaka hela tiden. Tillslut kastade han dom upp i luften över baren jag fick samla upp dem och trycka tillbaka dom i hans ficka. Men han var ju faktiskt tvungen och betala allt han druckit så då fick jag och Gurkan en fet dricks.

Polisen kom också, två piketbussar och en vanlig bil men då hade vi redan stängt igen så det var lugnt.

Morran fick nya fina Reebookpjuks också.

På hela taget en bra kväll.

3 comments:

ettett2 said...

Fick du ett par sneakers, lyxigt värre, typ något av det bästa man kan få/köpa. Vilken Reebok-modell var det?

Jag bara måste ställa dessa jobbiga frågor när det handlar om sneakers och bilar. :)

Älska&Slåss said...

Fett bra drag på People festen! Tack också för de goda (och färgglada) drinkarna! När kör vi nästa?

/Malin

Stora Morran said...

EttEtt2: Kors vad du hänger upp dig på petitesser. Det var ett par retro 80 tals sneakers som de har börjat nyproducera igen. Höga.

Ballamalla: Snart kör vi igen. Jag vet dock inte riktigt när men om ett halvår eller så skulle jag tro.