Saturday, March 10, 2007

Oraklet spår i kulan

Eftersom jag ser mig själv som lite av ett schlager-Orakel efter förra veckans sköna träffar, känner jag mig nu manad att göra ännu en prognos. Fast ikväll är det knivsvårt verkligen. För att nästan säga omöjligt att tippa men jag ska göra ett försök.

Jag sätter tjyven Mr little Glourius; Andreas Jonsson som vinnare. Jag vet inte varför men det känns så bara. Men jag vill nästan hellre att "The Ark ska ta det. Det vore coolare att skicka en påfågel och några andra småfeta smålänningar i omoderna hårfärgningar till Helsinki istället. Då skulle det bli mer att bita i liksom. De skulle sticka ut och det verkar ju vara inne att klä ut sig.

Jag vill dock också nämna lilla gulle Måns. Hans "Cara cara mia" sätter sig som ett tugggummi på hjärnan och vägrar släppa taget. Har man en gång råkat lyssna på den en dag, så är det fetkört.

Men sen skulle det vara kul om det gick bra för den lilla skelögda också. Hon är så söt med sin lilla gura. Sitter där och plinkar.

Dock är den där jäkla Sonja är helt oförtjänt ganska farlig också. Hennes låt kan man absolut inte komma ihåg men det är något med att hon är snygg, har fina ben och sen har hon fläkt också, som folk gillar.

Äsch vad vet jag. Det kanske blir Anna Book eller olden goldie Tommy Nilsson som tar hem spelet. Eller kanske Sarah Dawn Fin... eller vad hon nu heter med sin förortsfrisör som tar hem allt. Då skulle vi allt bli snopna.

7 comments:

Anonymous said...

hoppas the ark winner.

Stora Morran said...

Anonym: Ja du fick som du ville. Skönt!

dddd said...

Jihooo för Ark. Men jag blev lite rädd för den däringa skolfröken. Hennes ena öga stack ju iväg all världens väg. Yikes.

Anonymous said...

Ja... The Ark var väl en ok vinnare... även om min far var lite upprörd över Olas "grävlingsfrisyr" Haha...

Men Måns blick var den riktiga vinnare... He is hot! Även om han är typ 12... hehe...

Anonymous said...

Ja... The Ark var väl en ok vinnare... även om min far var lite upprörd över Olas "grävlingsfrisyr" Haha...

Men Måns blick var den riktiga vinnare... He is hot! Även om han är typ 12... hehe...

Caroline said...

Du har blivit utmanad! Kolla in min blogg.. =)Kram

Lotta said...

AM! Fy dig! Måns är ingen vinnare någonstans! Tacka vet jag Sebastian... Som sammet för mina stackars sargade öron...

Men jag är nöjd med The Ark som vinnare. Helt klart.