Friday, March 09, 2007

Ferre

Jag hade en jobbig incident med ett solarium i förgår. Ni vet att jag gnällde över att jag var vinterblek. Well det här tar jag tag i tänkte Morr och sprang i väg till ett solarium i onsdags. "Vill du ha ett starkt eller svagt solarium" frågade killen bakom disken. "Jag tror jag tar ett svagt, det var länge sen jag solade" sa Morr.
"Men du du ska väl ha lite solkanon iallafall, bara 10 minuter" trugade han. "Okej då" sa jag.

Sagt och gjort. Där låg jag belåten och nöjd och stekte mig. Kände mig nöjd och fräsch när jag kom ut.

Igår morse såg jag mig själv i spegeln och kunde då konstatera att jag mer liknade en julegris. Härligt stekt och röd i hela nyllet. Det stramade i hela ansiktet och jag funderade på att sjukskriva mig från jobbet.

Men jag tog mig i kragen och gick till jobbet med en väldigt täckande underlagskräm och försökte se cool ut.

Darn, det här är tacken för att man försöker piffa till sig lite och vara lite vain tänkte Morran surt.

Redan idag hade det värsta lagt sig och helt plötsligt har min ill-röda färg förvandlats till en skön, fräsch juli- bränna. Mycket nöjd.

Ikväll blir det partaj modell XL. Det blir People fest på S:t Eriksplan och 800 biljetter är släppta men bara 500 kommer in. Jag och Gurkan ska stå i Reebookbaren och langa ut färgglada drinks och tjöta med folk.

Det kommer bli hur nice som helst.

Vi ses!

No comments: