Thursday, March 15, 2007

Brokeback Mountain och andra berättelser från vidderna

I tisdags hade vi bokklubb igen. Det var mycket mysigt. Det är något med kombinationen god mat, bra människor, vin och intressanta samtal som är en sån bra kombination. Smakerna liksom gifter sig med varandra. Jag vill nästan att det ska vara bokklubb oftare än en gång i månaden. Den här gången var det Produktionsledaren som valde bok. Hon valde; "Brokeback Mountain och andra berättelser från vidderna" av Annie Proulx. En novellsamling där "Brokeback Mountain" är en av novellerna.

AM har redan beställt den åt oss båda från Adlibris.

Jag längtar redan.

3 comments:

Blame it on the stones said...

Jag håller med! Det skulle vara lite oftare! Det är ju så trevligt. Och någon gång tycker jag att vi ska ha bubbel i glasen och bege oss ut för att fira vår vackra klubb. Så det så.

Blancaflor said...

Ja, det låter väldigt trevligt! Saknar verkligen mina vänner i Sverige.

Jag har inte glömt din utmaning, men jag behöver tid att tänka på vilka mörka sidor jag skall dra fram i ljuset ;)

Stora Morran said...

Blame it: Ja verkligen snart borde det bli utgång av det hela också. Så det verkligen eskalerar. Väntar på dina svar.

Blanca: Yes friends are nice to have. Väntar med spänning på din utmaning.