Thursday, March 01, 2007

nära

Idag ska jag och H gå på Folkoperan och se ”Mitt hjärta brister”. Opera är inte min grej egentligen men jag fick biljetter av Tette så jag tänkte att det kunde vara kul och komma ut och känna sig lite kulturell. Så man kan droppa saker vid fikat som: ” Har ni sett den här nya uppsättningen på folkoperan, jag var och såg den igår nämligen, underbar verkligen!!!.”

Man känner sig så himla duktig då. Som en riktigt cosmopolit som minsann inte sitter hemma och ugglar framför ”topmodell” varje onsdag.

H har smugit sig in i mitt liv och är nu där med en ganska intensiv närvaro. Igår hade vi träffats varje dag sen i torsdags och då skulle han åka och klättra. Han tyckte då rakt inte att detta nu började närma sig ett för intensivt umgänge för två som faktiskt kommit överens om att de inte var ihop. Nej då. Han tyckte att jag ändå skulle komma hem till honom och sitta där och vänta tills han kom hem vid si så där 22.30 rycket.

Då satte Morran ner en fot och sa att jag faktiskt hade vissa behov av att vara för mig själv. Sen satt jag där alldeles ensam i tv-soffan och undrade vad det var jag hade värnat om så innerligt. När han var på väg hem ringde han och då var det nära att jag föll dit och kastade mig på bussen. Men bara nära.

3 comments:

Blygisens betraktelser said...

Det låter trevligt med Folkoperan, även om jag personligen aldrig varit på den. Skall bli kul at läsa din recension senare. Iaf, visst är det roligt att prova nya saker, Morris? Viktigt om inte annat!

Hoppas du gillar det. Trevlig kväll!

Produktionsledaren said...

Ha ha, snart kommer ni, utan att du vet ordet av åka på storstadsweekend ihop... Då kan du ju ta en timme för dig själv, shoppa och värna om din integritet. Nänämensan lilla Morran,
det börja lukta kärlek bannemej...

Stora Morran said...

Blyger: Jag ska recensera operan minsann.

Prodis: Nej nej nej tror faktiskt att det är fel på din näsa. Luktar inte kärlek alls.