Tuesday, March 13, 2007

Challange

Min kära vän Carro behagar utmana mig med att skriva sex underliga saker om mig själv. Jajemensan jag är på.

Here I go:

1) Jag är barnsligt förtjust i hundar. Nästan alla sorter. Främst taxar, franska bulldogs, mopsar och pomerainians. Kan lätt följa efter en fin hund i ett par kvarter utan att tveka.

2) Jag är en sån som härmar språk och dialekter. Jag kommer från Småland sen har jag bott sjukt länge i Eskilstuna. Av detta hörs ingenting, förutom om jag blir upprörd. Nu pratar jag den bredaste Stockholmska. Åker jag tillbaka till Småland åker det gamla bräket på....

3) Jag är mycket rädd för flaxande fåglar. Oberäkneliga fåglar som duvor är värst. Man vet aldrig vad de ska hitta på. Sergelstorg är en mardröm.

4) Jag är öronbarn. Jag är 27 och ett halvt år gammal och är fortfarande ett öron-näsa-hals barn. Embarrasing.

5) Jag blir sjukt dålig på kort. Jag är säkert den mest ofotochenica personen som finns. Jag vet att alla säger så men för mig är det dagens sanning.

6) Jag har inget körkort. det kanske inte är så udda men det stör mig. Jag behöver det verkligen inte i min vardag. Typ två gånger per år önskar jag att jag hade ett, inte mer. men det stör mig att jag bara inte har det. Jag skulle ha fixat allt det där när jag var 18 men sen kom spanien i mellan och gud vet vad. Nästa år ska jag fasiken ta det så är det med det.


Jag utmanar : Älgjakten, Produktionsledaren, Blame it on the stones, Blancaflor, Blygisen och Bitter.

You go girls!

8 comments:

Anonymous said...

Haha, jag tror säkert vi skulle komma överens.

1 - Check! Främst taxbesatt.
2 - Check! Tar bara någon dag, så är jag fast i accentträsket.
5 - Check! Jäkla Audrey Hepburn.
6 - Check! Guuuud, vad ska man med körkort till om man inte bor på landet..? För det gör man sannerligen inte.

Stora Morran said...

A: Ja du låter som min tvillingsjäl. När och var kan vi ses?

Produktionsledaren said...

Du jag är sååå utmanad! Den är antagen
Kommer starx på egen blogg...

/PL

Stora Morran said...

Prodis: Cool ska bli nice att se..,!

dddd said...

Nej. Jag blir sämre på kort. Jag lovar.

Blame it on the stones said...

jag är på gång! kolla blameit-bloggen! :)

Stora Morran said...

Miss keepyour distance: Nej jag blir sämst. JAG lovar!

Blame it: just checked it. Nothing there!

Lotta said...

Alltså det här med kort på sig själv. Jag har en del på dig, och jag tycker inte du ser så pjåkigt ut. Jag undrar alltid om det verkligen är så att man ser ut som på kortet? För i så fall, så borde jag VERKLIGEN göra nåt åt saken.