Wednesday, October 13, 2010

"Ture Tyrann"

Ture har inte varit speciellt nöjd med mig idag. Nej han har skrikit i stort sätt hela dagen känns det som förutom när han har ammat och när han sov 3 timmar i vagnen. Om han somnar efter amning och jag lägger ner honom så vaknar han direkt. Han måste sova på mig. Idag fick jag lite panik av det och döpte för ett kort ögonblick om honom till "Ture Tyrann". Kl 18.00 ringde jag till Jeppe och sa att nu orkar jag inte mer skrik. Han fick avboka sina kvällsplaner och komma hem och rädda mig. Jag gick och la mig i sovrummet en timma och torkade tårarna. Det tar på Mamma-självförtroendet när han bara skriker.
Nu hoppas jag på en härlig lång natt och att morgondagen blir annorlunda. Imorgon ska vi träffa mammagruppen för lite promenad i Årstaviken.

2 comments:

MANNY-KEN said...

Vännen. Min lilla Loppa var precis likadan. Hon ville bara sova i sjalen och helst i upprätt läge. Pust. Men som en vän sa till mig "Oj, oj, oj, HON kommer att gå långt", och viktigast av allt. Det går över!
http://manny-ken.blogspot.com/2008/11/sa-jag-att-jag-var-utvilad.html

Stora Morran said...

Tack Manny-Ken nu har jag läst dina inlägg från den här tiden och lite tröst är det. Även om det här med att "det går över" känns långt borta just nu.