Sunday, October 17, 2010

Helgen

Vi hade mysfredag i fredags. Tyvärr var krabborna som jag hade köpt dåliga. Det var inte lika mysigt. Men vi blev ganska mätta på Chevre Chaud som jag lagade till förrätt som tur var.

Igår promenerade vi in till City för att köpa en vinteroverall till Ture. Det var lättare sagt än gjort. Det var ganska utplockat överallt tyvärr. Till sist köpte vi en vit overall på Kappahl. Den var inte klockren men han kan ha den så länge och nu slipper vi vara oroliga över att han fryser när det har blivit kallare.

På kvällen gjorde Jeppe en toppengod chilli på högrev. Det var ett riktigt långkok och när kl 23.00 var den redo att förtäras. Till den serverades gräddfil, riven ost och ett fint rödvin.

Idag tog Jeppe Ture på morgonen så jag fick sova ända tills kl 08.00. Underbart. Jag kände mig pigg och fräsch när jag vaknade. Efter lunch tog dom en promenad på 2 timmar. Jag passade på att röja lite här hemma. Sen kom Jeppes kusin och fikade och efter det kom Jonathans mamma tillsammans med Jonathan på middag. Vi åt lax. Jonathan var måttligt intresserad av Ture. Han tyckte mest han störde när han skulle titta på barnkanalen.

Det blev en trevlig och skön helg. Kanske var det lika bra att det inte blev nåt Götet. Vi behövde nog lite lugn och ro alla tre. Nu på kvällen har jag dock fått lite feberkänningar. Jobbigt. Jag som har så mycket roligt inplanerat i veckan. Hur gör man förövrigt? Kan Jeppe vara hemma och sköta om oss då eller? Nån som vet?

2 comments:

Rebecca said...

Ja då kan Jeppe ta pappaledigt och du sjukskriver dig! Hoppas du slipper feber, alla är verkligen sjuka nu tycker jag.

Stora Morran said...

Aha I see. Ska kolla upp det på försäkringskassans hemsida. Nu mår jag dock bättre.