Sunday, October 31, 2010

Bolognese och Sur Gubbe

Jag kokar äkta Bolognese med bacon, kalvfärs, fläskfärs, rödtjut men utan kycklinglever. Den var slut på ICA Maxi och tur var väl det för varken herrn eller frun i huset är några leverfantaster men man vill ju inte vara en fegis utan göra det enligt receptet.

Ture ammar gärnet och vi kollar in reprisen av Bonde söker fru. Jag försöker att inte tänka på Gubben till ordföranden i den här föreningen. Han som säger att vi inte får ha chassit till Tures vagn nere i porten fast den är stor och bred som en balsal. Vi har ingen hiss och bor på 2 våningen. Brandrisk hävdar han. Trots det står det 4 stora balkongsdörrspar där nere. Det är Bygggrejer menar han. Trots att det har blivit avslag på balkongerna som dörrarna var avsedda för och Jesus vet hur länge dom kommer att stå kvar. Kors, vad jag retar mig på såna människor som har makt i det lilla och utan reson hänvisar till lagar som är mycket tvetydiga. Jag har minsann forskat i ämnet om barnvagnar i porten. Det är helt klart en "Slippery slope". OM det finns utrymme i porten så får man ha vagn där OM det inte finns ett barnvagnsrum tillräckligt nära. Nu får jag ställa chassit i ett annat hus 50 meter bort och bära liggdelen som inklusive Ture väger 10 kg eller ha vagnen i bilen och sen bara bära Ture upp.

Ja ja, mitt liv blir mer besvärligt bara för den där Gubben inte kan tänka ett varv till och måste ha rätt till varje pris.

No comments: