Wednesday, October 20, 2010

Lunchdejt

Ture och jag var på lunch på mitt jobb idag. Han sov hela vägen dit och sen precis när jag hade satt mig ner och tagit första tuggan slog han upp sina små blå. Mina kollegor var snälla och försökte förgäves att hålla honom lugn så jag kunde äta lite. Det gick inte alls. Han pep och skrek. Jag försökte amma honom lite så han skulle bli lugn. Det fick till följd att han och spydde ner Björne. Inte helt lyckat. Stackars henne nu får hon sitta och lukta spya resten av dagen. Det var roligt att träffa dom ändå. Intensivt men trevligt.

Jag hade hoppats att han skulle vara lika lugn och fin som igår då jag lunchade med I i Gallerian. Då sov han hela tiden. Vi kunde prata i lugn och ro. I är 60 plus och är lite som min extra mormor på jobbet. I mars går hon i pension så vi kommer inte jobba ihop nåt mer. På fredag ska jag träffa min gamla mentor för lunch. Hon är också 60 plus. Roligt när man kan ha äldre personer som "kompisar".

2 comments:

Eva said...

Åh! Det gjorde ju inget! Hade han bara sovit hade vi ju inte fått hålla honom! :-) Dessutom piper han så gulligt. Han låter verkligen som en lite Tiger. :-D
Det var kul att se er!
Kram!

Björne said...

bebisar spyr och gnyr, han är en fantastisk filur ändå! Ser fram emot att se er i dec igen :)