Tuesday, October 12, 2010

Borta bra men hemma bäst...

Även om det var mycket trevligt på Irland och jag är mycket glad att vi tog oss iväg och jag tror det betydde mycket för Fimpen också så blev det lite bökigt. Vi flög först till London och sov där på ett hotell på flygplatsen på torsdagen. På fredag morgon flög vi upp till Knock på Irland och sov på ett B&B. Sen var det bröllop på fredagen och på lördagen flyttade vi från B&B till hotellet där vi delade en stuga. På söndagen flög vi tillbaka till London och sov där på samma hotell som i torsdags. Idag kl 06.15 flög vi hem. Vi sov i 4 olika hotellrum under 4 nätter. Det blev lite väl hackigt faktiskt. Även om man inte hade haft en liten bebis att tänka på.

Sen var det 4 flighter också. Även om själva flygningarna gick bra så grät Ture lite vid landningarna. Alla hade ju sagt att det var så lätt att flyga med bebis eftersom man kan amma vid start och landning. Det kunde inte jag. Flygpersonalen ville att jag skulle sitta med Ture i knät framåtvänd av säkerhetskäl. Under flygningarna fick Ture sitta i bärsjalen och amma och sova hur mycket han ville.

Under alla dom här nätterna har Ture fått sova i vår säng. Vi har inte haft nån bra säng med oss för honom att sova i. Nu ikväll när vi kom hem har jag försökt att lägga honom ett par gånger i sin säng efter han somnat vid bröstet eller i min famn. Efter en halvtimma så vaknar han och vill upp igen. Han är inte van att sova själv längre. Lite jobbigt men orkar inte ta den fighten ikväll för Jeppe behöver verkligen sova inatt.

Nu ska jag ge det ett försök till, om inte det går får Ture och jag sova tillsammans på soffan.

No comments: