Thursday, October 14, 2010

Känn ingen sorg för mig Göteborg...

Vi skulle åka till Göteborg imorgon. Det var dags för vår årliga dag med mitt tjejgäng från Eskilstuna. Vi sparar 100 kr i månaden och varje år är det 2 nya personer som får bestämma i hemlighet vad vi ska hitta på. Vi har gjort allt från höghöjdsbana, gocart, afrikansk dans, aros fortet, ridit islandshäst, curling och vinprovning. Förra året arrangerade Anna-Maria och jag en helg på Möja i Stockholms skärgård. Vi brukar vara i Stockholm men i år skulle vi för rättvisans skull vara i Göteborg eftersom 2 av våra medlemmar bor där och dom alltid får åka hit.

Jeppe skulle följa med och ta hand om Ture under dagen så jag skulle få ägna mig helt åt mina vänner. Nu vill inte Jeppe åka längre. Han känner sig sliten efter Irland förra helgen och stressad över jobbet och lite av varje. Så vi får stanna hemma och vila upp oss istället.

Det känns jättetråkigt. Det händer bara en gång om året och vi har alltid så himla roligt. Det är så sällan man hittar på såna här grejer annars. Vi hade fått en skattkarta och en packningslista på posten och allt. Sen hade det varit extra roligt eftersom Ture skulle få träffa min bror med familj för första gången. Det hade varit så roligt att se lilla Wilma med Ture.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.