Tuesday, October 19, 2010

Kiss och Bajsfest

Jag och Ture satt här på soffan. Ture låg i babygymmet och "gymmade". Plötsligt hör jag hur han lägger av en bajsfjärt. "Härligt" tänker jag. Han hade inte bajsat på någon dag. Jag låter honom ligga lite för oftast kommer det mer och det är inte så gosigt om det kommer mer när han ligger på skötbordet. Man har ju blivit nerbajsad några gånger.

Efter nån minut tittar jag till på honom och då ser jag hur bajset har börjat komma ut på benet och ner på hans fina POP filt. Han ligger och vevar med sin lilla fot som är bajsig och det är bara centimeters kvar till att han nuddar soffan. Jag flyger upp och bär upp honom ut på skötbordet. Jag tvättar honom och torkar honom. När han precis är ren så slår han av en drill på sig själv, sina kläder och på sin mamma.

Suck. Tur för honom att han är så söt.

1 comment:

Blancaflor said...

Haha! Ja, det är tur. Och han är väldigt, väldigt söt!