Saturday, October 02, 2010

Hända lite...

Det kliar lite i mig om vi inte hittar på grejer på helgen. Det ligger liksom inte riktigt för mig att bara ligga hemma och pilla navelludd en hel helg. Jag vill ha lite program. Speciellt nu när jag är hemma med Ture så är det roligt att komma ut och göra lite grejer på helgen. Jag föreslog för Jeppe att vi skulle åka ut till Dalarö och hänga en sväng. Jeppe tyckte väl att vi kunde ta det lite lugnt bara eftersom nästa helg blir det Irland och helgen efter ska vi till Göteborg. Men sen ringde han sin mormor och frågade om det passade att vi kom ut en natt. Det gjorde det. Mormor blev glad att träffa oss och framförallt att få se Ture igen. Hon sa att Jesper är nog bäst av alla barnbarnen att komma ut och hälsa på henne. Jag log i mjugg. Vi fick god mat och satt mest och pratade och fikade hela gårdagskvällen och förmiddagen.

Nu är vi hemma och ikväll blir det löjrom och svenska kräftor hos Tette, Ax och lilla Edwin. 

No comments: