Tuesday, October 05, 2010

Mammagrupp

Idag har jag varit på min först träff med mammagruppen på BVC. Vi var 8 mammor och 8 bebisar. Alla bebisar hette saker som; Kerstin, Selma, Flora, Siri osv. Gamla fina namn. Det var roligt faktiskt. Alla var trevliga. Jag vet inte än om vi kommer att bli vänner för livet men jag känner att man verkligen har nåt gemensamt. Att man har ett uppdämnt behov av att prata om det här nya livet och allt vad det innebär. En mamma störde jag mig direkt på. Hon hade redan innan barnet var fött ställt sitt barn i kö på alla "bra" skolor runt om i stan.  Det är såna som hon som får oss andra att bli stressade.

Jag fick på mig att fixa facebookgrupp. Dough!

2 comments:

Rebecca said...

Åh herregud, att tänka på dagis räcker väl? Måste man tänka sex-sju år framåt i tiden? Stress stress.

Jo stavmixern har jag använt men det blir ändå inte riktigt bra, blir små bitar kvar... Man vill ju ha det helt slätt nu i början!

Stora Morran said...

Hmm okej. Då kanske man måste kirra en sån där mosare lite senare.