Thursday, October 07, 2010

Ireland here we come...

Ikväll flyger vi till Irland för bröllop imorgon. Det är min goda vän Fimpen som gifter sig med sin Brendan. Det ska bli mycket spännande men lite resfeber har jag nog. Det är ju första gången vi flyger med Ture och det är så mycket mer vi måste tänka på. Vi har köpt en bugabooresväska för vagnen. I den kan man stoppa ner lite extra grejer. Först flyger vi till London ikväll och sover där tills imorgon. Upp tidigt och vidare till Knock. Det är liksom många detaljer som ska klaffa.

Ture ska få en irländsk barnvakt imorgon under bröllopet. Hoppas verkligen det kommer att funka så vi kan slappna av och njuta lite. Annars ska det bli riktigt mysigt.

2 comments:

Rebecca said...

Ha det så kul, hoppas flygresan går bra!

Gunnel said...

Berätta gärna för mig hur ni fick ner extra grejer i Bugabooresväskan. Vi har också en sån och när vi köpte den fick försäljaren det att låta som om vi skulle få ner i princip allt till bebisen i den. Blöjor, kläder, ja i princip allt. Men när vi packade fick vi med nöd och näppe ner vagnen samt täcke och kudde. Till saken hör i och för sig att jag är usel på att "packa smart" men hur fel kan man göra här liksom? Det är ju rätt givet hur man ska lägga chassit, mjukliften, varukorgen och hjulen. Tja, det är kanske något trix som jag inte fattade. Ha en härlig resa och jag hoppas Ture gör som Grethe, dvs sover sig genom hela flygningen.Skönt för bebisen men antagligen skönast för mamman