Monday, July 12, 2010

Wilmur ska börja skolan...

Jag är väldigt lättrörd nuförtiden. Jag har i of sig alltid haft en mycket nära kontakt med mina känslor men nu i samband med den här "gravidgrejen" så blir det stundvis absurt. Jag hittade en kallelse här hemma i Göteborg till Wilmur som ska börja skolan i augusti. Då tårades mina ögon.

Wilmur ska börja skolan. Hon är sån stor tjej nu. Jag började tänka på när Ture ska börja skolan, hans första skolavslutning, då rann det nästan över och Jeppe kom in i köket och frågade vad som stod på. Jag visade darrande upp lappen. Han log och vi slogs av den här meningen:

"Dag 2: 9-12 Du är själv och äter idag i bamba!"

Dom skriver verkligen "bamba" här i Göteborg. Det är ett riktigt ord för dom. Jag trodde det var mest slang men icke.

Jag har köpt en massa Hanna Montana grejer till Wilmur på hennes 6 års dag nästa vecka. Pennor, sudd och block som hon kan ha med sig till skolan. Hoppas att det fortfarande är tufft med Hanna Montana så hon inte kommer dit och alla andra kidsen ba "Hanna Montana, är du 5 år eller...."

Usch jag får klump i magen när jag tänker så.

2 comments:

Blancaflor said...

Japp, bamba heter det! :)

Stora Morran said...

Only in götet!!!