Friday, July 30, 2010

Fredag

Här har det bakats minsann. Först har jag bakat chokladmuffins och därefter blev det hallongrottor. In i frysen med dom, tjoff! Jeppe är på svensexa idag. Jag har haft en dag för mig själv. Först gick jag till Svenskt Tenn och köpte en mycket fin och dyr skötväska till Ture. När jag skulle betala så sa expediten att den inte gick att tvätta. Hmpf! Oh well, jag ville ha den, jag får hålla tummarna att Ture inte spyr på den eller nåt annat läbbigt.

Därefter bjöd mamma på lunch på Fridays eftersom det var just fredag. Det blev en riktigt lång lunch för pastan hon beställde visade sig innehålla grädde utan att det stod med på menyn. Mamma som är laktosintolerant skickade ut den och fick en ny pasta men det tog sin tid.

Sen gick jag och klippte mig på Corinne and friends. Jag fick en trevlig frisör med runda Elton John glasögon. Hon var mycket intresserad av min graviditet och ställde frågor som:
  • Var det planerat att skaffa barn?
  • Hur länge har du och din kille varit ihop?
  • Hur träffades ni?
Ganska uppfriskande med en sån nyfikenhet.

Mitt hår blev fint.

2 comments:

stina said...

Absolut ett klockrent tillfälle att bara sväva iväg och se vilken ljugpotential/kreativitet man har i sig...

Lova att testa nästa gång. Så värt det!

Anonymous said...

Det mesta går bort med våtservettet! Har nog inte stött på en fäck hitills som har stått emot babywipes.. =)