Wednesday, July 28, 2010

The theme songs of a life....

En av grejerna på vår 2:do list är att sätta ihop en fin låtlista till BB som Ture kan födas till. Det är vad vi har än så länge:
  • Your song- Elton John
  • Tiny Dancer- Elton John
  • För kärlekens skull- Ted Gärdestad
Ja ni ser själva. Inte mycket till lista. Jag är rädd för att jag kommer att hata dessa låtar om endast dessa ska gå på repeat. Nu behöver vi hjälp med förslag på fina låtar. Det här är sjukt viktiga låtar. Det känns som om det kommer prägla hela Tures liv, för att dra det till sin spets.

Alla förslag välkomnas.

5 comments:

Rebecca said...

Nu har jag köpt den där gördeln! Ska prova och skriva om den på bloggen sen.

8 dagar kvar! =)

Stora Morran said...

Åh vad bra! Då vet jag om jag ska köpa den. Fint! Japp 8 dagar kvar!

Anonymous said...

Paminner mig om nar min forsta foddes. Jag hade en emergency snitt och fick darfor ej valja musik. Den dar James Blunt sangen "Goodbye My Lover" (som ju handlar om en tjej som dott) spelades flera ggr. Inte sarskilt upplyftande.
Jag foljer temat med mitt tredje barn -- planerat snitt fredagen den 13e augusti.

Björne said...

Leonard Cohen - Hallelujah, en av världens finaste låtar.
Kanske poppa till det med Marit Bergman - This is the year?
Eller önska Ture Happy birthday med Stevie Wonder?
Sen borde han få höra lite Kent så han känner E-tuna generna, kanske 747, så vet du att det gått 7min och 47sek

Anonymous said...

Har två låtar som kan passa.
"Ture-Blues" med Brownie Mcghee
"Ture Love" med Tension.
Lycka till från Götet.