Sunday, July 25, 2010

Tures babyshower....


Idag hade Ture sin babyshower. Jag hade lagat kycklingspett, jordnötssås, nudelsallad med granatäpple och blodgrapefrukt och melonsallad med mynta och lime. Till dessert blev det morotskaka och kaffe. Jeppe var snäll och hjälpte mig i förberedelserna. Jag orkar inte lika mycket längre och magen är minst sagt i vägen. Han höll dock på att förlora ett öga när han gjorde det klassiska misstaget att klia sig i ögat efter han hade hackat en habanero. Efter några timmar hade han fått synen åter.

Vi var 8 totalt. Tyvärr kunde inte några komma och Tette och Edvin mådde inte bra så dom var tvungna att stanna hemma. Edvin, den lilla rackaren fortsätter att hålla sig undan från mig. Snart kan han inte skjuta upp det längre. I veckan ska jag träffa honom och gosa med honom. Punkt slut.

Vi fick många fina presenter Ture och jag. Lundmyr of Sweden kläder, "Boken om mig" från Designtorget, Tummen amningskudde, Muminmugg, gubbkeps, kolikdroppar, doftljus och en jättefin kudde till skötbordet av Amy. Tyvärr passade den inte i måtten till det skötbordet vi hade köpt så Ture ska få nåt annat lite senare. Av "Björne", min kollega, fick Ture en blöjtårta, precis som i Sex and the City. Hur fin som helst. Ovan kan ni se mig och tårtan.

Det blev en trevlig lunch med ett sting av dramatik när kaffepannan "exploderade" och hoppade ner från spisen och stänkte kaffe över hela köket.

2 comments:

Björne said...

Tack för inbjudan! Var himlans gott och trevligt. Ser fram emot att träffa er alla 3 nästa gång!

Stora Morran said...

Ja tack för "tårtan" :-)