Friday, July 16, 2010

Det är värst om nätterna.

Då mår jag som sämst. Det är jobbigt att gå att lägga sig. Helt stört. Här i sommarstugan får Jeppe och jag ligga "in the Master bedroom" den här gången pga mitt tillstånd. Mamma och pappa är snälla och sover i gäststugan.

Jag måste sova på sidan för att kunna andas. Varje timma vaknar jag och måste gå på toa. Trycket på blåsan är då stort och det gör ont i hela min arma kropp. Bara att försöka ta sig upp gör ont i magmusklerna och i magen. Just nu har jag tur som sover bredvid en garderob där jag kan ta tag i en knopp till garderoben och häva mig upp. Jag börjar verkligen fundera på att fästa ett rep eller dyl i sängbenet som jag kan dra mig upp med hemma. Bara att sära på benen gör ont pga foglossningar nuförtiden. Det gör ont i höfterna av att sova på sidan. Belastningen är för stor.

När jag inte är på toa om nätterna så ligger jag i sängen och dreglar, svettas, snarkar och fiser endast iförd charmiga handskenor.

3 comments:

Gunnel said...

Håller med till fullo. Ingen ställning är bekväm och skulle jag lyckas hitta en som fungerar någorlunda kan jag ge mig på att jag får halsbränna istället.
Så, nu sitter jag har och surfar istället för att "vila upp mig" som alla säger är så viktigt.
Nåväl, jag antar att kroppen förbereder sig för mindre och mer oregelbunden sömn för visst sover jag men mer en timme här och där. Är säkert helt naturligt och normalt men jag saknar min vanliga goda 8-timmars totala dvala

Sofi said...

Åh, det är när du påminner mig om sånt där som jag känner att en trea nog inte är att fundera på. Man minns oftast bara det mysgravida och inte den där jobbiga skiten.
Jag antar att du pallrar upp dig med kuddar under magen, mellan benen etc? Kanske för varmt för det....

Stora Morran said...

Gunnel ja vi har det inte så lätt i värmen vi :-( Men jag sover ändå okej även om det är mycket bök.

Sofi: Ja har en kudde under magen och ibland en mellan knäna. Men jag kan inte ha täcke. Då är det för varmt.