Wednesday, July 28, 2010

Din gamla slempropp

Nu har jag varit och ätit lunch med HM´s hela pressavdelning "in charge". Den representerades av S och E. Vi åt en god lunch på Hurry Curry. Jag tog en mix thali dvs en mix av alla rätterna på lunchmenyn. Jag resonerade att det här kan ju vara min sista måltid på ett tag. Min slempropp har nämligen börjat komma ut här under förmiddagen. För er som inte vet vad slempropp är så är det skyddet mellan fosterhinnan där bebisen ligger och yttervärlden. Den skyddar mot bakterier och lite av varje. När den börjar släppa kan det vara ett tecken på att förlossningen är nära. Jag ringde och pratade med en BM på Mamamia, hon sa att så länge jag inte får värkar är det lugnt. Det kan dröja en vecka innan förlossningen sätter igång. hoppas det. Jeppe och jag ska ju ha dejt ikväll. Jag har bokat bord. Sen har jag ju bokat klipptid på Corinne and friends på fredag. Nu är jag ju helt inne på att vi har 8 dagar på oss. Än kan han inte komma. Vi har tex inte städat. Ser ut som "uske och buske" här hemma.

Annars har jag shoppat på PUB, köpt kantareller, blåbär och pioner på Hötorget och hamnat i bråk med en busschaufför.

Helt slut måste vila lite.

3 comments:

Fröken Freckles said...

slempropp... bra då har man lärt sig ngt nytt igen. Hoppas att Ture ligger kvar en vecka till så att ni hinner med veckans planer. Fast vill han komma tidigare så gör det inget;)

Sofi said...

Ok, om vi talar klartext. Min släppte lite "nu och då" i kanske två veckors tid. Sen kom den, med besked. Mitt på sovrumsmattan med ett "klofs". Jag menar, det var ingen tvekan om vad det var. Sen, exakt två timmar senare satte värkarna igång som ett brev på posten. Det var min slemproppshistoria det, trots att du inte bad om den.

Stora Morran said...

Freckles: Nej vill han komma nu så får Corinne and friends klara sig utan sin kund och Ture får helt enkelt "ta" att vi inte riktigt har dammsugit överallt. Hans mamma skulle bli glad om hon slapp alla åkommor.

Sofi: Okej då är det bara att invänta det stora "klofset" då :-)