Saturday, July 03, 2010

"Det blir alltid värre framåt natten..."

Nätterna är lite jobbiga nuförtiden. Dels måste jag gå upp och kissa varannan timma, sen är det varmt som satan och så har myggorna fest på mig i mörkret. Jag måste ligga utan täcke annars dör jag av värmeslag. Jeppe ligger som en packad vårrulle med sitt täcke och jag ligger som en utfläkt fläskkorv. Vem tror ni myggorna väljer att nära sig på? Jo tack, fläskkorven.

"Prova myggstift" kanske ni tänker. "Mums, Piffi Allkrydda" tänker myggorna. Varje kväll ligger vi vakna med ljuset tänt och spanar efter myggor. Vi slår ihjäl alla vi får syn på men likväl smiter det in nya hungriga bestar under natten och kör ett varv på fläskkorvsbuffén.

Oh well, det bjuder jag på. Borde inte klaga på värmen men det är inte optimalt att vara höggravid nu.

2 comments:

Gunnel said...

No kidding... Mina fötter, vader och ben är dessutom så oerhört svullna att det skvalpar när jag går. Så det är bara att välja mellan skvalp eller stödstrumpor i 30 gradig värmebölja. Det är inte ens ett val mellan pest eller kolera....

Stora Morran said...

he he nej vi har det inte så lätt just nu faktiskt.... Ibland blir jag rädd för mina egna fötter :-)