Tuesday, July 20, 2010

Gravidbloggen del 83...

Ture verkar vara en egensinnig rackare. Idag var vi hos barnmorskan eller BM som alla gravida säger. Han har inte vänt sig. Han gillar att ligga med huvudet uppåt. Punkt. På torsdag kl 14.00 blir det vändningsförsök på SÖS. Vet inte riktigt hur jag känner för det. Ska nog läsa på lite om det här. Semestervikarien på Mama Mia nästan knuffade ut oss ur rummet så fort vi hade fått en tid på SÖS. Jag ville verkligen att vi skulle gå igenom det här i detalj för att skapa trygghet och lugn.

Ikväll har vi varit på profylaxkurs och övat oss på att hantera smärta. Jag tror att jag kommer få ett gyllene tillfälle att öva mig på smärta på torsdag. Nu sitter vi här och nyper varandra i låret och ger varandra "godis" i form av beröring efter och före "värken" dvs nypet. Jag tycker att det funkar bra. Nu ska vi skriva ner målbilder. Min målbild är att Turen vänder sig och vi får en normal förlossning.

No comments: