Thursday, November 22, 2007

tekniskt ljus/mörker

Snark!

Nedrans ComHem har missat att skicka hem ett modem till mig. Jag som förväntansfullt har gått och väntat en hel vecka. "Inom 5 arbetsdagar" stod det. Dumhuven!

Nu får jag gå omkring och slå dank i en hel vecka till. Ett litet ljus i mitt tekniska mörker är att jag synkat hela min kalender och alla mina jobbmail till mina nya mobbe. Allt kommer i mobilen.

Sweet Lord! Nu ligger jag attane mej i framkant. De som har det säger att det är bra men stressigt. Man är alltid tillgänglig men det är ju det man vill liksom. Framtiden är nu.

Idag blir det baby-visit av mig och Janice hos en gammal högstadie kompis på Karlbergsvägen. Jag har kirrat en liten body och en "tummen" som present. Efter det blir det hem och slänga ihop kaka till fredagsfikat imorgon. Min tur. Jag brukar alltid baka "kärleksmums" vid såna tillfällen men förra veckan gjorde en tjej i mitt team just det. Då blev det till att tänka om. Nu ska det bli hederlig kladdkaka istället.

Wish me luck!

Kan gå hur som helst.

2 comments:

Lotta said...

Det kommer att gå strålande med kladdkakan!

Oj, synkad i mobben... Jag tror inte jag skulle fixa det. Just ATT faktiskt synka menar jag då. Är mindre tekniskt lagd nuförtiden... Jag har till och med problem med nya I-poden. Nu har jag ALLA låtar från datorn i den. Den synkade av sig självt. Jag fatta nada. Nåväl.

Stora Morran said...

Japp synkad i mobben. Jag tror att du skulle fixa det. Det är bara att ringa supporten ca 2-3 och låta dem hjälpa dig i 30 minuter så är det klart. Sweet med nya I-poden. Tråkigt hemma själv än?