Tuesday, November 27, 2007

Svar på tal

Jag tycker det är så tröttsamt med alla små ställen (speciellt i stadsdelen där jag lever och verkar) som ska ta en 5:a extra så fort man vill betala med kort och det är under 100 spänn. Det är säkert olagligt att hålla på så där men det ger de en blanka i. Nu har jag kommit på vad jag ska svara när dom informerar mig och denna extra utgift. Jag kommer att svara:

"Ja det går bra, pengar är inte direkt mitt problem".

Visst är den bra?

Lagom dryg och arrogant.

2 comments:

Blancaflor said...

Haha! Bra sagt!

Ja, jag tror ocksa att det är olagligt. Tror dessutom att Visa, AmEx etc inte skulle bli sa glada om de visste att affären utgör ett hinder för kunden (=du)att använda deras kort.
Ah, jag skulle kunna söka jobb pa AmEx bara för att snöpa alla näbbiga butiksbiträden.

Stora Morran said...

Tack, du får gärna "coppa" frasen om den går att använda till spanska dvs...No tengo una problema con dinero eller dinero no es un problemo mio.... shit vad jag är dålig på spanska nu förtiden