Friday, November 16, 2007

Lex Uggla

Jag tycker det är så roligt. Magnus Ugglas överklagan avslogs i kammarrätten och han tvingas nu skatta för sina 12 miljoner i bolaget Uggly Music. Ugglas tidigare kamp mot skatteverket gav upphov till en ny lag; Lex Uggla. Lagen avskaffades i och med slopandet av förmögenhetsskatten men eftersom tvisten härrör från innan lagen avskaffades blir han ändå beskattad enligt Lex Uggla.

Uggla har fått ge sitt namn till en lag riktad mot människor gömma undan privata tillgångar i företag. Lagen avskaffas men han blir ändå beskattad enligt den. Även om jag diggar Uggla skarpt så måste jag ändå säga att i detta fallet är han en riktig loser.

2 comments:

Anonymous said...

hade en del att säga..men orkar inte..men om jag var du skulle jag hålla käft

Stora Morran said...

Okej nej men då vet jag vad tycker i alla fall... NÖRD!