Wednesday, November 21, 2007

På riktigt

Asså..... ikväll gäller det. På riktigt. Fixar inte Sverige matchen mot Lettland avsäger jag mig mitt svenska medborgarskap. Jag struntar i om Anders Svensson eller Kim Källström kör på mittfältet eller om Zlatan envisas med att ha på sig gummidobbarna som designats av en 16-åring för Nike till honom, enbart för denna match, vilket kan bli farligt eftersom det regnar och Råsunda är halt som en hockeyrink. Jag struntar i om Lagerbäck inte inser sitt eget bästa och låter den blonda vikingen Allbäck visa sin letterna var skåpet ska stå.

Jag struntar i allt bara vi vinner och kommer till EM i jäkla alperna i sommar.

5 comments:

Lotta said...

Jag håller med! Det är bara att vinna, sen spelar det ingen roll hur dom gör. Men vinna måste dom. Skämmes annars!

Anonymous said...

Personligen tycker jag att Zlatan bara är en artist... ingen lagspelare! Så det passar ju bra att ha honom själv där uppe vid målet. :)

Stora Morran said...

Tackan: Precis slutmålet är viktigast. Vägen dit är inte lika viktig.

Am: Du, det där är inte dina egna ord utan mina. Den somaliske taxichauffören överdrev när han sa att Zlatan var bäst i världen. Det vet du lika bra som jag.

Anonymous said...

Haha glömde "citattecknet" Men tror alla fattar att det inte var mina ord ändå...

Ja har var ganska insöad. Inte så flexibel... som tex du var...

Stora Morran said...

Äsch klockan var 03.30 jag tänkte inte klart så kanske råkade upprepa mig ett par gånger. Han fattade ju inte!!!!