Monday, November 19, 2007

Helgen

Om jag ska hålla på och ha såna här brakhelger så vet jag inte om jag kommer att bli så gammal. Eller så är det just det jag blir.

I fredags var det People fest på Gröna Lunds teatern. En urmysig liten cirkuslokal var det, byggd på 1800-talet någon gång. Jag, AM och Janice turades om att stå i baren och ute i dörren med listan och vakten. Man skulle ju kunna tro att det var roligt med makten som man faktiskt besitter i och med att man står med listan, men det var hur jobbigt som helst. Vi fick ta in 200 pers. Vi tog in kanske 350 pers och ett tag var det en lång och jobbig kö. Folk stod där och tiggde och tjatade om att få komma in och jag fick le och säga;
" Vi väntar ett litet tag så kanske folk går snart".

Men ingen gick ju. Alla skulle vara kvar. Kön stod som bedjande kor och glodde. Jag visste inte vart jag skulle titta. Ville inte möta deras tryckande blickar.

Men en mycket lyckad fest blev det. Alla var nöjda. Vår vän Toby spelade skivor och var närmast i extas när hela golvet hoppade i takt med stroboskopet. Kl 03.30 blev det taxi hem till Söder.

Lördagmorgon åt AM och jag frulle på Albert & Jack på Engelbrecktsgatan. Efter det kirrade vi 30-års present på NK. Lexingtonhanddukar. "Alla tjejersvåta dröm" som Rosen uttryckte sig när jag klämde in en fika med honom på Bakverket samma eftermiddag.

På kvällen blev det 30-års fest för Älgjakten i Ekhagen. Trevligt, gott och familjärt. Lite sliten men jag dansade ändå i skyhöga stövlar till kl 03.00.

Hade träningsvärk i benen igår.

No comments: