Monday, November 19, 2007

LeMarc

Jag har inte berättat att jag var på konsert med Peter LeMarc på Cirkus igår. Ni kanske undrar vad jag gjorde där och det gör jag också. Jag var H´s andrahandsval. Hans riktiga konsert-kompis bangade i sista stund och då ringde han mig. Snäll som man är ställer man upp. H är ett stort Peter LeMarc fan.

Hela grejen var helt galen. Det var som att komma på ett väckelsemöte. Folk talade nästan i tungor och gick omkring i t-shirts där det stod grejer som "Lemarxist". Karln har inte hållt en kosert på 14 år eftersom han mystiskt drabbades av scenskräck. Nu var han tydligen botad. Han nämnde dock att tidigare på söndagseftermiddagen hade han legat i fosterställning och allvarligt funderat på att ställa in.

Tur för honom att han inte gjorde det. Säga vad man vill om hans utseende, vilket jag främst skulle vilja likna vid ett manligt könsorgan, (med den där rakade skallen och allt) men kan kunde verkligen konsten att tända publiken. Folk stod upp i en och en halvtimma och skrek och tjoade. Man rycktes med helt enkelt.

H log som ett barn.

4 comments:

SonnyBoy said...

Han skulle kunna vara Mini-Me´s storebror.

Stora Morran said...

Hehe japp de är lika som bär.

Anonymous said...

snacka om att kasta pärlor för svinen..

Stora Morran said...

Shit är jag förföljd av värsta Uggla fanet eller? Okej om LeMarc är pärlan är jag svinet. Fine.