Thursday, September 20, 2007

Våghals

Var hemma hos min goda vän AM igår (se kort nedan) och firade hennes twenty-something B-day. Hon fick spelet Våghals av Tackan och Blame it on the stones. Ett spel som bygger på klassikern Sanning och Konsekvens. Vi körde ett varv med sanning och det var ganska vågade frågor ändå. Janice tyckte att vi var fegisar och tog konsekvens. Då fick hon:

"Tag penna och papper och rita en bild av ditt eget kön"

Alla skrek rakt ut och Janice såg ganska chockad och tagen ut. Men hon genomförde uppgiften med bravur.

Jag fick skicka ett sms med texten " Fått svar idag. Det var ingen fara. Du behöver inte oroa dig" till två valfri personer och tackan fick ringa upp valfri person och prata låtsasspråk till den personen la på.

Lite jobbigt var det.

5 comments:

Anonymous said...

... men roligt! Väldigt brudigt och skojsigt!

Stora Morran said...

Brudigt det gillar du. Du gillar ju allt sånt som "Tjejmiddagar" och sånt... he he he

Blame it on the stones said...

haha! brudigt och fnissigt... det har jag nästan glömt bort hur det är, men det var ju faktiskt riktigt skönt att få fjärilar i magen och göra lite brudigt knepiga grejer!

Lotta said...

"Brudigt" är ett riktigt am-ord. Jag tror jag ska börja säga så för alltid.

Stora Morran said...

Stones: Ja läskigt var det! Det du fick var ju inte så farligt i alla fall.

Tackan: Säg gärna "Gud vad mysigt med Tjejkväll" eller bjud in till "Tjej-middag" då flippar hon.