Monday, September 03, 2007

Summary

Min helg var toppen.

Åkte hem till "byn" på fredagen efter jobbet. Jag och Pappa åt svenska fina kräftor som han hade kokat själv. Jag åt kräftor utan att äta macka till (fattigt värre men, men). Efter det fick jag för mig att vi skulle städa i källaren. Kl 23.30 tyckte pappa att det var nog. Det var inte normalt att flytta omkring hyllor i pannrum mitt i natten tyckte han.

Upp mycket tidigt på lördagen redan 08.00. Körde en sväng till Pingstkyrkans loppis där jag har gjort många fynd i mina dagar. Härom veckan gick jag in i en butik på Bondgatan och hittade flera av mina loppisfynd. Tex min halllampa jag har köpt på Pingstkyrkan för 10 kr kostade där 950 kr. Sweet. Likadant med en hel del annat. Skrotnisse gör fynd minsann. Hittade ingenting den här gången. Stället var så fullsmockat av folk att man kom inte fram till grejerna. Åkte vidare ner till Kaka där jag träffade Carro, Gurkan, K, Knase och lilla Tuv. Vi fikade och pratade om livet.

På eftermiddagen var det dags att bege sig rakt ut i skogen för surprisefesten. Vi samlades 60 pers ute hos Ax föräldrar.Tette hade lurat md Ax ut till Bromma flygplats för en överaskning. De skulle åka hellikopter. Kl 16.20 landade de ute i skogen hos oss. Ax såg glad, förvånad och lätt chockad ut när han klev ut och mötte folkets jubel.

Det blev tipspromenad, middag, vin, dans och upptåg. Dock drabbades jag av någon slags psykos och lämnade Produktionsledaren ute i skogen när vi andra drog in mot stan. Inte snällt alls faktiskt och jag har inte så mycket att skylla på förutom tillfällig sinnesförvirrning.

Söndagen blev lugn. Jag låg mycket stilla på soffan och såg Kajsa och Emma göra mig besviken i höjdhoppet. Sen tog jag tåget mot civilisationen igen.
Åt en fryspizza i min ensamhet eftersom igår var en dag då man fick göra uppehåll i dieten. Skulle tvättat egentligen men istället åkte jag hem till H och hyrde film och pratade. Som vanligt kom vi inte fram til nåt konkret.

Oh well en dag...

2 comments:

Stora Morran said...

Min jäkla blogger har pajat ihop fullständigt. Får logga in här för att komma åt. Skandal!

Produktionsledaren said...

Haha ditt straff för din skogsdiss ; ))