Monday, September 17, 2007

Helgen

Jag har haft en supermysig helg på alla sätt. Den började fint med bokklubb hos A på Tegnérgatan. Hon hade gjort god mat, vi var många och det var mycket trevligt på alla sätt. Efter några bag-in-box gick vi vidare till Riche. Det visade sig att jag var på riktigt bra humör för i parti och minut tyckte jag det var lämpligt att höja händerna över mitt huvud och "klappa igång" sällskapet. Mycket märkligt tilltag från min sida som får mina kinder att färgas lätt rosa när jag tänker på det. Carro och jag insåg dock våra begränsningar och tog bulle hem när det var stängningsdags. De andra rullade vidare till Berns.

Carro stressade upp i ottan med förevändningen att hon skulle fixa kläder till en fest senare på lördagen med James Bond-tema. Hon vägrade lyssna på mitt tips att hon kunde vara kinesen som mördar folk genom att kasta hatt.

Själv lufsade jag omkring alldeles allena på lördagen. På kvällen var vi bjudna till Tackan på inflyttningsfest. Det var mycket trevligt. Tanken var att hela festen skulle bege sig till Dingos MC avslutningsfest i Hornstull. Janice och jag kom iväg i förväg kan man säga och de andra hann aldrig dit. Det var en härlig avslutningsfest med fantastiskt blandning av Stylish Södermänniskor, knuttar och annat löst folk.

H kom till MC-klubben med Tette och Ax. (De hade varit på samma Bond-fest som Carro). Det gick inte så bra för oss att hålla oss ifrån varandra. Vi spenderade en riktigt skön söndag tillsammans igår med alla idol-repriserna, iskall promenad i regnet och god krabba till middag. På kvällen åkte jag hem till mig och kunde äntligen ta på mig nåt annat en lördagskvällens stass. Det kändes dock lite trist och ensamt.

Allt har sitt pris.

No comments: