Tuesday, September 25, 2007

B-day

Idag fyller min pappa 62 år. För två år sen när han fyllde 60 hade han stor fest. Jag gjorde maten. Am och Tette serverade.

Till fördrinken gjorde jag Laxtartar, Caprese på spett, Böcklingsnitt, Halloumi & Parmaspett, Blini med löjrom, gräddfil, lök, Chevréboll med rostad bacon och balsamicoreduction.

Till varmrätt var det helstekt oxfilé, rostade rotfrukter, ädelostsmör och sallad.

Till dessert var det buffé av Pannacotta, Chokladmousse, Björnbärssorbé, mörka och vita tryfflar och färsk frukt.

Jag tog ledigt i flera dagar för att förbereda allt. Det var hur kul som helst. Pappa säger att hans vänner fortfarande pratar om maten på hans fest. Då myser han och jag är nöjd. Synd att han fyller jämt så sällan bara.

2 comments:

Anonymous said...

Chèvre, darling, chèvre. Annars låter det jättekonstigt.

Blancaflor said...

Vad duktig du ar! Jag onskar att jag kunde laga riktigt god och spannande mat.