Monday, September 10, 2007

Sicken helg.

Känner mig helt färdig. Detta har en del att göra med att jag inte kunde sova inatt. Dels låg jag och trynade länge i min säng på söndagsmorgonen sen drack jag sjukt mycket cola på söndagskvällen så jag hade energi som en ADHD-unge.

I fredags var jag hemma hos Janice på middag. Åt oxfile, chevreröra och sallad. Very GI. Carro kom också och när jag svarade "ja" på eventuell utgång så replikerade hon med "Ja men då måste du åka hem till Söder och svida om först". Jag drog av mig min tjocktröja och visade linnet jag hade under. "Okej" sa hon. Men du måste i alla fall sminka om dig innan. Jag och Gurkan låg raklånga i soffan av skratt. Carro fortsatte med "Du är ju fin men inte fin för att gå ut". Om man söker sanningen är det bara att konsultera Carro.

Vi tog en sväng på O-baren och en liten sväng på Riche. På vägen hem drog jag förbi en liten hemmafest på Folkungagatan men där blev jag inte långlivad.

På lördagen skulle det ju absolut regna så jag åkte förbi Janice och såg på film. Lördagskvällen spenderade jag i Hammarbysjöstad hemma hos min gamle gode vän Rosen. Det var jag och 7 killar. Först såg vi matchen Danmark-Sverige sen blev det Nintendo Wii. Den största behållningen var att se vuxna män ta detta på så stort allvar. En kille tjurade nästan ihop när vi inte kände för att spela om hela bowlingrundan eftersom han hade råkat stöta till en kille vilket gjorde att han tappat sitt klot och fick ett misslyckat kast. Han hävdade att han aldrig kunde komma tillbaka efter det här.

På söndagen var det den stora ätardagen i min diet. Jag började med en stor toast med min gamle chef; M på Mocco, Kungsholmen. Skrämmande likt Nybrogatan. Efter det tog jag en fika med Produktionsledaren och avslutade med lite kräftor hemma hos mig med H.

No comments: