Wednesday, September 05, 2007

Upp till kamp

Jag köpte ett par nya skor i lördags. De är halvhöga stövletter. Fina. De har bara ett problem. De är mycket svåra att ta av och på. De saknar dragkedja. Dom har bara en mycket tajt resår som man ska tränga sig ner i. Har man höga vrister är man helkörd. Jag har normalhöga vrister men att ta på sig skorna tar säkert 2-3 minuter varje morgon och då är jag genomsvettig. Så klart saknar jag skohorn.

Idag skulle jag träna på jobbet. Jag går in i omklädningsrummer och pratar samtidigt med en kvinna som ska gå på samma pass som jag. Jag ser ner på mina skor och ber till Gud att han ska göra det lätt för mig just nu och inte tvinga mig att blotta min sorglig kamp.

Icke sa Nicke.

Det tar säkert 1,5 minut innan den ena skon flyger av. Kvinnan har för länge sen slutat prata med mig och övergått till att titta på mig i smyg.

" Lite krångliga" säger jag överslätande och hon ler snabbt som svar.

Själv knyter jag näven i och biter ihop och svär inombords.

Vad gör man inte för att få vara lite snygg.

4 comments:

Produktionsledaren said...

Ja men lite slit var de ju värda, så snygga som de var : )

Stora Morran said...

Ja lite får man ju offra sig. Det är ju inte direkt som jag kör en Cinderella sister och skär av mig hälen, jag pressar och lirkar bara väldigt mycket.

Lotta said...

Rätt inställning.

Stora Morran said...

Japp jag lider för min skönhet...