Monday, December 18, 2006

The winner takes it all...

På lördagen var vi alla inte riktigt oss själva. Jag var och fikade med Daymon på cafe soda. Vi pratade nya mobiler, nya lägenheter och om vårt finska arv.

På lördagskvällen var vi på en födelsedagsfest hemma hos J&J i Sumpan. Hela festen satt vi ett hörn och hängde typ nästan bara med varandra. Vi lekte ballongdansen, drack bubbel och tog alldeles för många konstiga bilder. På nåt sätt fick någon tag i en bok om stjärntecknet "Jungfrun", som jag och AM faktiskt är födda i. Den boken var inget lyft för självförtroendet direkt. I stort sätt gick den ut på att Jungfrun är pryd, pedant och gillar ej att ta plats.

Hmpf jag ska direkt granska min födelseattest och se om det ändå inte blivit något fel på några dagar ändå. Man vet aldrig, sanningen kanske uppdagar sig och man kommer fram till att jag är ett tufft lejon istället. I wish!

På söndagen brunchade vi på Mocco. Som vanligt blev det en fet toast och en stark kaffe. Det är det som behövs för att bli som folk igen.

Därefter gick vi hem till Janice och förberedde eftermiddagens pepparkakstävling. Runt femtiden anlände de andra deltagarna med sina verk. Efter en rafflande röstning samt en omröstning blev det som väntat seger till oss. "Guds Skägg"(bilder kommer snart) tog hem den ärofylld priset som årets verk. Till nästa år bestämde vi att temat skulle vara "dockhus".


Vad kan man säga....


Varför var dom andra med?

Guds skägg...


Edens lustgård med Adam & Eva, ormen och äpplet


Happy India

The winner takes it all
The loser standing small
Beside the victory
That's her destiny

9 comments:

Anette said...

Gratulerar till vinsten!!!

Jo, förresten...hälsade till Jonas som utlovat när jag träffade honom häromveckan. Blev lite knasigt bara för jag vet inte om namnet Stora Morran sa honom så mycket...han såg mycket, mycket fundersam ut *S*

Anette said...

Hahaha, du kan tro att han blev oerhört nyfiken på vem du var. Nu kan jag upplysa honom om den saken nästa gång vi ses ;) Hann inte prata så mycket med honom men han verkar vara en kanonkille.

Blygisens betraktelser said...

Jag har ABBA-feber just nu, tack vare Mamma Mia-musikalen, så jag tänkte bjussa på den svenska översättningen!

"Och vinnaren tar allt
I skuggan är det kallt
Förloraren får stå
Ensam och se på"

Stora Morran said...

Anette: Ja gör det. Han kommer tycka att det är super knas att jag hälsar till honom genom en blogg. Världen är liten! he he he

Blygis: Jag vill åsså se Mamma Mia på svenska. Har bara sett den i London. Och jag har ALLTID ABBA-feber.

Blygisens betraktelser said...

Ja, de flesta har väl sett den i London, men med den svenska texten är det mer....eh...svenskt? haha.
Skynda kolla om du kan få tag på biljetter, Morran. Efter nyår är det slut.

PS. Har också ALLTID ABBA-feber.
Näe. Du MÅSTE gå och se den, så är det bara. Ring och kolla på direkten!

Stora Morran said...

he he vad gullig du är som engagerar dig så. Den kommer väl upp igen snart om jag inte kommer iväg nu?

Blygisens betraktelser said...

Kommer upp igen? Neeeej...det tror jag inte iaf. Hahaha..här har jag gått o inbillat mig att jag hade tusans tur som fick se den i sista stund, så kanske den sätts upp igen! hahaha

Stora Morran said...

Vad rolig du är som bevakar min blogg för eventuella svar! Cute! nähe inte det alltså. Jag får väl försöka undersöka saken om det är någon som vill gå med mig...

Anette said...

Morran, det var det han tyckte var så roligt. Att jag hälsade från nån jag aldrig träffat ;)

Appropå Mamma Mia - säger som Blygis, har du möjlighet att få biljett så gå att se den. Tyckte riktigt bra om den svenska versionen. Nästan bättre än den version jag såg här i Singapore (australisk uppsättning).

Har också för mig att jag läst nånstans att när dom kört klart i Sthlm så ska dom köra den i Malmö eller Göteborg - fast jag kan vara helt ute och cykla vad gäller det..minnet är inte vad det en gång i tiden var ;)