Sunday, December 10, 2006

Nippon Party och advetsstök

Jag och AM var på en flippad 30 års fest igår. Det var japanskt tema. Jag hade sedan länge tänkt att jag skulle ha min piffiga kimono som jag köpte på en loppis i Japan för några år sedan. Jag letade runt i hela huset i flera dagar efter den. Den fanns ingenstans. Sen i fredags natt, när jag precis skulle somna kom det till mig som i en dröm, den där nedrans kimonon ligger i källarförådet till den gamla lägenheten i Peacehill tillsammans med en massa andra skumma plagg. Darn!

Morran fick tänka om. Jag plockade ihop lite grejer och försökte se ut som en streetunge från Harajuku i Tokyo. Det gick så där. Vi åkte hem till AM´s syster och försökte sminka oss. När jag var klar såg jag ut som en blandning av Clownen Manne och en lyxhora. Oh well, det var inget att göra! Bara att försöka se självsäker ut!

Sen drack vi sake, åt sushi och yakinikku, lekte lekar samt sjöng karaoke hela natten lång med galna göteborgare!

Helt plötsligt var klockan 04.30 och vi fick beställa taxi hem.

AM och jag var sega imorse. Idag upptäckte AM att hon hade råkat klippa till sitt eget hår igår när hon skulle fixa med sin peruk. Idag hade hon en söt liten hårtest som gick ner över halva pannan. Jag försökte att inte skratta henne rakt i ansiktet men det såg sjukt kul ut, som ett barn som klipper lugg själv liksom.

Vi pallrade oss upp vid 10.00 och börja dona för papsens adventsfika. Jag gjorde löjromssnitt, gravlaxsnitt, skinksnitt, kycklinglevermousse, lussekatter, pepparkakor, mozartkulor, chokladtryfflar samt vitchokladmoussetårta. Mycket hade jag gjort igår men det var tur att AM hjälpte till på ett hörn annars hade det nog inte gått ihop. Allt blev superlyckat och pappa var nöjd så det var det värt.

Nu är jag dock lite trött...

Imorgon börjar allvaret!

5 comments:

Anonymous said...

Nej, håna mig offentligt istället.. det är bättre :)

Blygisens betraktelser said...

...haha, AM!

Vad gullig du är mot Papi, Morran, som ordnar adventskaffe med honom!

Stora Morran said...

Am: Sorry girlie men det var så roligt! Det kan du väl bjuda på. Om si så där ett år så kommer ju den testen vara lika lång som din övriga lugg och det kommer vara ett minne blott... No worries!

Blygisen: jag är mycket snäll!

Anonymous said...

Jag kör snedlugg idag...

Stora Morran said...

Snelugg är oxå coolt! Imorgon kanske dt blir "regnbåge" a la brat-fjortis...

I´d like that!