Wednesday, December 20, 2006

Curry Salmonella

Häromdagen var jag och åt lunch med min gamla kollega K. Förr i tiden brukade vi alltid gå till Hurry Curry på Hötorget och nu verkade detta förslag fortfarande ligga ganska rätt i tiden.

Jag - Hörde du att det var flera som blev smittade av salmonella där för någon månad sen.
K - Ja jag var en av dom som fick det.
Jag - VA??? och ändå ville du gå tillbaka dit?
K - Ja men det var säkert bara en olyckshändelse...
Jag - Men tycker du inte att det är äckligt då?
K - Nej det där har jag kommit över. Jag har ätit där massor av gånger sen dess.
Jag - Hur sjuk blev du då?
K - Jag var däckad i 4 dagar. Det var det största salmonellautbrottet på 50 år i Sthlm. Ha Ha Ha

Och så gick vi och åt vår lunch och det var gott i vanlig ordning men jag tar av mig hatten för K som inte är så kinkig med maten direkt.

Hon skulle nog ha klarat Indien med glans.

No comments: