Wednesday, December 06, 2006

Fort vs Sakta

Morran har kommit på en egen teori.

Om man går omkring på kontoret i rask takt framstår man som mer seriös och duktig än dom som går omkring sakta och sävligt. Det finns en kuf här som formligen går och strosar i en egen värld. Han kanske är superkompetent men han framstår som värsta fånen.

Därför går jag alltid omkring jättefort och hetsigt så att det verkar som jag har riktigt brått fram och tillbaka till faxen tex. Jag hoppas att jag lyckas med min charad.

9 comments:

Vanja said...

Din teori stämmer förmodligen! Har aldrig testat den men ska göra det nästa gång jag får tillfälle... f.n jobbar jag hemifrån men jag kan ju prova om det funkar på mig själv... hmmm ;)

SonnyBoy said...

Det är precis så du ska göra Morran. Kom ihåg att alltid ha några A4-ark i handen när du tar ett varv på kontoret, då ser du extra effektiv ut. Chefen kommer se dig som en arbetsmyra som är oersättlig.

Stora Morran said...

Så klart funkar min teori. Jg har tänkt på det en hel del de senaste dagarna och jag har kommit fram till att det är så sant! Testa själva!

Blancaflor said...

Jag sag precis ett gammalt Seinfeld-avsnitt där George har en teori lik din. Han ser ständigt irriterad och arg ut pa jobbet, da tror chef + kollegor att han har en stor arbetsbörda och arbetar ihjäl sig. Han grymtar, suckar, skakar pa huvudet och tar sig för pannan.

Kanske en kombi?

Lotta said...

Ja, detta stämmer absolut. Snabba steg och papper i handen... Men se upp så att du inte börjar småspringa. Vi har en kvinna på vårt kontor som nästan alltid småspringer, och hon framstår mest som vimsig och oplanerad.

Stora Morran said...

Blanca: Nja om jag håller på och suckar och ojar mig kanske folk börjar fråga frågor och då kommer jag lura in mig i ett hörn. Men roligt är det!

Tackis: jag håller med om att gränsen är hårfin mellan hysterisk och jäkligt busy!

Anonymous said...

=) En jättebra idé. Jag ska genast börja nyttja den själv.
Men du, det är väl ingen på ditt kontor som händelsevis läser din blogg...? Inte lika imponerade då kanske.. //anna

Anonymous said...

ha ha ska börja med det här också. Skriva ut en jävla massa saker som jag måste gå och hämta..
/tette

Stora Morran said...

Tette: tyvärr det är nog ingen som går på det där på ditt kontor. De känner dig lite för väl...