Thursday, December 14, 2006

Tävling

Nu är det äntligen dags för den årliga pepparkaksverkstävlingen. Det är det fjärde året vi kör nu. Första året gjorde jag, Tette och Janice "Twin Towers 9/11". Det blev fint.

Andra året gjorde vi "Citrusbilen". Det var en bil som Tette och hennes chefer använde för distribution. En lila Seat med gula citroner på. Vi använde den en sommar och åkte överallt i.

Förra året var temat "Superhjältar" då var jag i lag med Räven. Då gjorde vi just Morran och Räven som superhjältar. Tette och Janice gjorde Stålmannen i telefonkiosken och då vann de. Min statistik är inte helt klockren med tanke på att de vann det året jag inte var med, men nu har jag på nåder blivit godkänd att få vara med i orginallaget igen.

Detta året är temat "Gud". Fatta själv inte helt lätt att tolka i pepparkaka. Men vi säger som vi gör varje år "Varför är de andra lagen med egentligen...?"

13 comments:

Anonymous said...

Som jag redan sagt: Ansträng er inte fööör mycket ikväll flickor! Det är ingen idé liksom....

Stora Morran said...

Lilla du, bilfärjor och turtles som klättrar på väggar talar för sig själv. Ni har inte samma erfarenhet som vi besitter. Segern är vår, i en liten ask. Det har aldrig varit lättare...

Anonymous said...

Var kommer verken att kunna beskådas? /nyfiken läsare

Stora Morran said...

Jag får lite pics och slänga ut här på bloggen.

Produktionsledaren said...

Åh herregud ni damer, det är ingen lek att vara med i den här tävlingen. Som ni förstår så gillar jag inte att få stryk så jag väljer helt enkelt mina krig...
Må bästa pepparkaka vinna!

Stora Morran said...

Ja prodis det är nog lika bra att du inte är med. Det här är för de stora tjejerna serrö ;-)

Ps jag har just kommenterat sönder din blogg.... he he he I have no life. I know!

Produktionsledaren said...

Det är skönt att du är engagerad.
Jag ska se till att du snart kan blogga under den egen label.
Kram

Blygisens betraktelser said...

Jadu Morran...Du får väl göra en "Alex Schulman-pepparkaka", allt i GUD-temat! Alltså, han skulle säkert inte ha ngt emot det! Glöm inte slänga ut pics bara, vad det än blir!

Stora Morran said...

Prod: Det ser jag fram emot! Kram

Blygisen: Jag skulle nog inte heller ha något emot det men jag tror mina lagmedlemmar skulle opponera sig sen skulle vi nog bli ganska hånade av de övriga tävlanden.

Bitter said...

en helt annan sak, som egentligen inte alls är min sak att kommentera om: MEN, jag tycker du har dragit det längsta strået i den gamla rävenhistorien. You're good, girl!

Stora Morran said...

Bitter: Så klart jag har! Tack gumman!

Produktionsledaren said...

men hallå vem vann egentligen...

Stora Morran said...

Det gjorde ju vi så klart!

GUDS SKÄGG RULES THE WORLD!