Tuesday, December 05, 2006

Ingvar och Jag


I fredags åkte jag tuben med Ingvar Carlsson.

Var inte det konstigt?

Jag klev på trängde mig fram i fredagskaoset till första bästa, klibbiga pinne. Råkade klämma till någons hand i tumultet. Jag tittade upp och så var det Ingvar Carlssons hand.

Han log förlåtande.

Sen fick jag stå hela resan och titta på mina skor. Jag ville inte framstå som en kändisstalker som blir imponerad bara för jag står brevid en som råkar vara lite känd. Inte jag inte.

Men var det inte skumt att han åkte kommunalt.

Det känns ju inte som man kommer stöta på Göran Persson på röda linjen mot Mörby Centrum imorgon direkt.

10 comments:

Caroline said...

Hahaha! Jag åkte också tunnelbana med mr Carlsson här om veckan. Satte mig i princip i knät på honom och även då log han förstående. Och precis som du så satt jag och stirrade på min skor hela vägen hem. =)

Anonymous said...

Jag åkte 1:ans buss med honom för si så där ett par år sedan. Då var det jag och Ingvar...

Stora Morran said...

What! Har halva stan åkt kommunalt med Ingvar Carlsson. Jag som trodde jag hade varit med om något speciellt.

Blancaflor said...

Du har saaa rätt än din kommentar om Göran Persson... Ingvar Carlsson är en sosse av den gamla skolan.

Anonymous said...

AAAAH! En av de bloggare som jag följer har klämt på Dojjans näve!! Ja é så COOL!!!

Produktionsledaren said...

Gud vad skumt. När det är en föredetta Statsminister så blir det lite större liksom. Tror inte att Bill Clinton åker kommunalt.

Anonymous said...

Du är verkligen enormt kändiskåt måste jag säga. Det är ju bara vanliga människa för tusan!

Stora Morran said...

Du lilla anonyma person. Du ska alltid hacka på mig om såna saker... men okej lite kanske.

Anonymous said...

Ja, för många år sen åkte jag också kommunalt med Ingvar. Han verkar alltid ha gjort det, utom under själva stadsministerperioden då. Han var mycket kortare än jag trodde. Bra att du gav honom ett tjuvnyp i handen. =)

odenplan.nu said...

När undertecknad var ung hände det att man sprang på självaste Olof Palme på tunnelbanan...men det är såklart ett tag sen...och delsvis förklaringen till att han sedermera blev skjuten på öppen gata...