Thursday, November 23, 2006

Plus vs Minus

Hej och hå. Nu ska Morran försöka peppa upp sig själv genom att göra listor på grejer som är bra i mitt liv men först måste jag börja med en lista med saker som är dåliga för att ni ska förstå varför jag kanske hänger med läppen lite granna.

Minus

-Inget fast jobb, jag oroar mig för hur det ska gå.

-Ingen lägenhet, man känner sig lite rotlös.

-Jag är sjuk.

- Mitt nuvarande jobb är så tråkigt att jag funderar på att skära mig lite handlederna ibland (sorry Am jag vet att du hatar när man pratar om sånt).

-Jag kan inte hantera mörkret så bra.

-Ingen kärlek i mitt liv.


Plus

-Att jag har något att fördriva dagarna med även om det är sjukt tråkigt.

-Att jag har bra vänner som jag får bo hos. Am och Tette har delad vårdad över mig. Jag hoppas att det inte blir någon otäck vårdnadstvist bara, det vore tråkigt.

-Imorgon är det helg och det är alltid nice. då jäklar vill jag slå runt.

-Jag har en ny grön jacka som jag gillar skarpt.

-Vi ska gå till Urban Outfiters imorgon och stassa oss inför helgen.

-Mina fina vänner finns här för mig.

-Jag känner mig smal och snygg just nu.


Nu är det tjyven bara att ta tag i sitt liv. Jag måste börja söka jobb på riktigt snart. Sen måste jag fixa en andra-hands-lägenhet typ från årsskiftet eller nåt men det borde inte vara för svårt. Sånt där har alltid ordnat sig om man anstränger sig. Jag känner mig helt peppad på att ta tag i min bok snart. Jag började skriva lite i Indien men sen blev jag så självkritisk att jag var tvungen att lägga projektet på is.

Sen så blir det kanske ljusare snart om några månader eller nåt.

Hoppet är det sista som överger en.....

7 comments:

Thérèse said...

Lycka till , jag känner verkligen igen mig speciellt på minuslistan. Jag har ju någonstans att bo men det är lite vä långt ut i bygden för mig (e bra bit ut på Ekerö ,långt från Ekerö centrum , vackert men jag vill nog närmare stan)

Anonymous said...

You go girl!!!
Men vad hände med din lägenhet när du åkte iväg?

Blancaflor said...

Du vet, om sex månader eller så kommer du att tänka "Vilken tur att jag flyttade ifrån Indien annars hade jag inte fått mitt drömjobb/hittat en supermysig lgh/mött mitt livs kärlek (välj själv...eller ta alla tre).

Stora Morran said...

Therese: Ja det är bara för oss att kämpa på. Snart lossnar det.

Anonym: Det var ju min kompis lägenhet...

Blanca: Ja jag hoppas det...

Max said...

Allt löser sig nog :-)
Vad vill du ha för jobb?

Anonymous said...

Fortsättning på PLUS-sidan:

Jag (Du, Morran) har inte en dussinblogg.

Stora Morran said...

Max: well jag skulle vilja ha typ ett inköpsassistentjobb men de är attans attraktiva eller så kanske marknadsassistent eller nåt..

Anonym: Thanks cutie!