Monday, November 13, 2006

Nystart

Jisses Amalia! Den här helgen har gått i hundranittio knyck. I fredags var jag med Tette, Am och Janice på VICE-fest. Jag hittade ett par gamla stövlar hemma som min mamma en gång bar för några decennier sen. They were absolutely geourgeous! Det var bara ett problem. Jag kunde knappt röra mig. Jag gick som på styltor hela kvällen och var inte särskilt mobil direkt. Festen var okej men inget att gå i taket för. Vi fick en massa drinkbiljetter vilket gjorde det till en billig kväll. Höjdpunkten var när Tette blev tillfrågad om hon ville vara med på ett porträttfoto av sin idol Facehunter. En mycket fashonabel fransman i rött läppstift och päls som har som hobby att resa omkring och fota folk i piffiga outfits. Tette har skrivit om honom tidigare därför blev hon ärad. Check it out VICE Scandinavia 2nd anniversary birthday party, Sodra Teatern”!

Lördagsförmiddagen inleddes med curling i Djursholm. För att vara rookies var vi ett riktiga ess. I samma hall tränar OS-guldmedaljörerna så det kändes helt rätt när de efteråt frågade om vi hade lust att joina damlaget.

Vi åt lunch på Mocco på Nybrogatan. Det var sjukt skönt att sitta och kolla in alla piffiga människor. Det har man verkligen inte blivit bortskämd med i Bengaluru direkt. Det kändes riktigt bra att träffa alla mina fina homies igen. Att få prata av sig lite och få lite empati.

På kvällen åt vi middag hemma hos Janice. Vi drack vin och sjöng karaoke på playstation. Vid ett-tiden kändes vi oss redo för nåt riktigt livat. Tette fick tips om en Mc-klubb i Hornstullstrand och vi begav oss dit. Jag kan säga att vi höll riktigt hårt i varandra när vi kom in men efter ett tag slappnade vi av. Den där festen toppar lätt listan på skumma galej man har varit på. Det bästa var att klubben var öppen till 07.00 och att ölen kostade 20 kr. När en knutte körde in på sin båge i lokalen och började böörna så att hela lokalen fylldes med rök drog vi oss hemåt.

Igår kom söndagsångesten smygande och drog mig lite bakåt. Vi kollade på film hemma hos Tette och svullade i chips och cola.

Idag vände allt. Jag vaknade av ett samtal från en rekryterare. Jag begav mig dit för en intervju och ett, tu, tre hade jag ett litet pyttevikariat på 3 veckor, börjar på onsdag. Jag ska sitta som ekonomiassistent och fnula lite. Det kommer säkert inte vara det roligaste man gjort men jag tror att det kommer att kännas bättre att jobba lite samtidigt som man söker ”riktiga” jobb.

Jag hade en till intervju på eftermiddagen hos en annan rekryterare och hon ville ha mig i sitt stall så det kändes också nice. Jag hade trott att jag skulle gå och dra ett tag innan det skulle dra igång men känns helt ok att köra på direkt istället. Jag har varit ledig ett tag nu…

10 comments:

Lotta said...

Go Morran! Låter bra det här tycker jag.

Anonymous said...

glad för din skull...allt ordanr sig till slut ;-)

Stora Morran said...

Gammeltackan & Anonym: Tack, vi får hoppas det allt löser sig. Hjärtesorgen kanske det tar lite längre med dock.

Anonymous said...

Härligt Morry! Ja, hjärtesorgen inte så rolig men det värsta är ju när vare sig privatliv eller jobbliv funkar, när allt är fucked. Har du nåt bra i det ena livet brukar det ändå vara lättare i det andra, åtminstone min erfarenhet.

Kanske ngn date nngn gång? Jag skulle tycka det vore rolans

Kram en svensk Brid

Blancaflor said...

Först kommer jobb, sedan lgh...och sedan är du redo att träffa pojkar igen! Jag skulle tippa att du börjar dejta nagon gang i slutet av januari. :)

Stora Morran said...

Hmm Brid? Frågar du om du och jag ska träffas eller att jag ska gå på date med en kille någon gång...?

Nja Blanca vi får se hur jag känner mig då.

Anonymous said...

Hmm Morry, date du o jag såklart! ;-)

Stora Morran said...

Brid: så klart en date du och jag. Tell me cuando cuando cuando!

Anonymous said...

Morry! Sweet!

Men min gamla mailadress funkar ej o jag hittar inte din?

Stora Morran said...

Brid: well mejla mig på mirremare@hotmail.com så får vi styra upp en liten träff...