Friday, November 03, 2006

Jagad

Morran drabbades igår av en mycket skum åkomma. I onsdagskväll hade jag lite ont i nacken men efter god natts sömn var den borta. Igår kväll kom den dock smygande tillbaka. Jag var med Räven på ett svenskt företagsevent och nacken blev bara värre och värre. Till slut stog jag i ett hörn med ett stelt leende och panik i blick. Jag kunde inte röra mig ur fläcken utan att det kändes som hela ryggen var fylld tusen nålar. Jag fick Räven att lätta tidigare från partyt.

Jag la mig i baksätet och kämpade med tårarna. Jag har aldrig varit med om dess like. Jag har aldrig haft några som helst problem med min rygg, den har alltid funkat som en väloljad schweizisk alpklocka.

Räven stannade vid ett apotek och köpte en kylspray. Han sprayade mig i bilen som jag vore en enda stor kackerlacka på väg mot den sista resan. Ingen av oss kunde andas i bilen på en kvart men ryggen svullnade ner som i ett mirakel.

Jag vet inte vad som händer med mig här i Indien men de konstigaste åkommor drabbar mig. Jag är som ett sjukdomshotell där allt kan flytta in….

Jag hoppas att jag kan hålla mig frisk tills på onsdag iallafall. Om jag riktigt otur kanske jag går utanför dörren och en av gatuhundarna biter mig i benet och jag får rabies (90% av hundar har det här). Eller så kanske jag stannar inne och en mygga biter mig och jag får malaria.

Det vore just ett minne

5 comments:

Blygisens betraktelser said...

..haha! Din humor och osvikliga energi blir din räddning.

Allt kommer gå bra ,tror jag också, precis som alla andra.

Anonymous said...

haha, du borde skriva en bok, du skriver så roligt!!

Stora Morran said...

Blygisen & Anonym: thanks!

Stora Morran said...

Blygisen & Anonym: thanks!

Produktionsledaren said...

Välkommen hem!