Friday, November 10, 2006

Hem

Morran is back in business! Har landat i Sverige och det känns mycket bra. Luften är klar och kall och vattnet går att dricka direkt ifrån kranen. Det känns mycket mysigt.

När jag skulle checka in i Bangalore kände jag på mig att jag hade lite övervikt ( inte jag personligen, utan min väska). Jag hade packat utan våg. Jag knögglade ner halva Indien i min stackars väska. Den kändes ganska tung när den skulle in i bilen. Jag stod i incheckningskön och svettades men jag tänkte att så där känner man sig ju alltid. Man är orolig för sin väska och sen ordnar sig allt ändå. När jag kom fram till disken och en liten ”Bell-boy” hjälpte mig upp med väska på bandet, stirrade jag förskräckt på vågen.

35 Kg!!! och jag fick bara ta med mig 20 Kg!!!

Jesus Kristus!!!

Jag försökte titta runt väska och se om ”bell-boyn” hade smugit upp på bandet och lagt sig bakom min väska eller om han stod och hävde sig på den. Det gjorde han inte. Väska låg där den låg, helt allena, sprängtjock!

-Mam, if you want to bring your excess luggage with you, it will cost you 30 euro per kilo sa flickan vid incheckningsdisken.

Morran räknade snabbt som en räka ihop att det skulle bli lika mycket som en ny biljett hem. Det kändes inte ärt det. Som tur var, var Räven med mig på flygplatsen. Jag öste ur väskans innehåll i hans famn. Han får skicka det senare till mig per post. Darn på alla fina julklappar. Dom var billiga när jag köpte dom men med transporten kommer de öka i värde.

Ikväll blir det VICE-fest på Södra Teatern. It will be da shit! Imorgon kommer jag sopa alla av banan i curling.

Jag känner på mig att jag kommer vara ett ess.

6 comments:

Anonymous said...

Eat my ice... hahaha... lärde du dig ingenting sist?!

SES ikväll lady! Yes It will be da shit!!!

Stora Morran said...

Du, dont mess with the big girls!

Eat MY ice!

Blancaflor said...

Vem vill ha curry, myror och magont när man kan fa fiskpinnar, gransus och bag-in-box.

Välkommen tillbaka till Europa!

Thérèse said...

Åh Lilla Morran , jag har inte varit uppkopplad på ett tag och läst ifatt nu. Ser att du också är arbetslös hemma i Sverige. Tråkigt. Det verkar inte vara så bra för förhållanden att flytta utomlands...
Stor kram och lycka till!

Anonymous said...

Välkommen hem igen då :)

Grus said...

Välkommen hem. Ja jisses vad säger man, här har det hänt prylar medan man varit borta! Ska genast försöka komma ikapp.