Tuesday, November 07, 2006

"Behandlingen"

Idag har Morran haft både sköna och mindre behagliga upplevelser. Jag har kört ett av mina sista julklappsrace på stan med min amerikanska vännina Anne vilket även innebar ett besök på ett indisk McDonalds (check) där jag tog en stor Maharaja & Co.

Efteråt följde jag med Anne till hennes lokala kinesiska ”beautyparlor”, beläget i hennes garage. Där fick jag en manikyr och en pedikyr vilka båda var mycket behagliga. Efter det bad jag att få mina ögonbryn plockade. Det var då det hemska började. Hon tog fram ett paket med tråd som liknade tandtråd som hon snodde runt sina fingrar och började ”behandlingen”.

Götapetter! Så mycket smärta koncentrerad i en handling var mer än Morran kunde hantera. Livlös och lam förstog jag inte vad som väntade när den lilla kinesiskan glatt pekade på sin överläpp. Jag bara nickade dumt, helt ovetande till vad jag just hade sagt ja till. Hon började metodiskt att slita i fjunen på min överläpp.

Något ondare har aldrig existerat i min värld och hade jag varit en krigsfånge i bortre Uzbecistan hade jag golat som en gök omedelbart om det hade fått henne att sluta. Men det gjorde hon inte. Hon bad om ytterligare assistans från sin kollega. Där satt Morran i en rävsax mellan två mycket beslutsamma, leende kinesiskor.

Efteråt kände jag mig pånyttfödd ungefär som en förstföderska och min överläpp är len som en barnstjärt.

Jag fick med mig en mycket bra julklapp till mig själv. Den heter ”The Art of the Indian Headmassage” och är en instruktionsvideo till huvudmassage. Jag har redan tittat igenom den ett varv och jag känner mig mycket inspirerad. Jag tvingade Räven att öva lite på mig och jag hamnade i koma omedelbart.

På lördag när jag är hemma i Sverige, ska mina gamla vänner samlas för en årlig ”get-together”. Förra året körde vi Gocart med efterföljande middag och vinprovning. I år ska vi prova Curling. Jag planerar att ta med min indiska video och jag tror att den kommer göra succe innan middagen och karoken.

2 comments:

Blancaflor said...

That's the spirit, Morris!

Blygisens betraktelser said...

..haha. Bad hon om ytterligare assistans av en kollega? hi hi.....Vad skönt att du blev av med mustaschen nu då, Morran. Annars kanske folk skulle ta dig för Borat när du landade i Sverige! *duckar*