Thursday, November 30, 2006

Goodie-bags

Ikväll har jag varit med Tette och kollat in David & Martins nya showroom på Söder. Jag gillar de där kycklingknotorna skarpt faktiskt. Sen är ju en av de där filurerna från Tuna så det var lite Tuna-kändisar där. Sen var det lite riktiga kändisar där också, som typ Lars Wallin och såna. Vi drack en Red Stripe och avböjde sushin och drog vidare till Urban Outfitters.

Där drack vi några glas vin till och gick och granskade konstiga toppar och snuskiga presentartiklar. Vi fick en goodie-bag med en thishe och en "fighting grandads", två gubbar med knäpp som slår mot varandra.(Hmm undra vem jag kan ge dom i julklapp till).

Efter det ville jag bara svänga in en snabbis på Riche och använda toaletten lite. Tette typ tryckte upp mig mot bardisken och tvingade i mig öl. Usch vad taskigt Tette, jag har faktiskt ett jobb att sköta. Jag har ett uppdrag här i livet och det är att vara ekonomiassistent.

Nooooot!

Varje chans att fly min vardag griper jag som ett svältande biafrabarn.

6 comments:

Produktionsledaren said...

Det är typ du och min pappa jag någonsin hört använda ordet Biafrabarn. Hahaha.

Stora Morran said...

Jag tycker din pappa verkar urtrevlig! "Biafrabarn" är världens bästa ord!

Supernova said...

konstiga toppar?

Stora Morran said...

Isolens: Ja men dom hade inte så mycket fint men mycket konstigt.

ettett2 said...

Red Stripe är bra skit, lite som att dricka direkt ur medicinflaskan. Tydligen riktig "ful-öl" på sina håll, vilket jag har mycket svårt att förstå.

Stora Morran said...

ettett2; Jag har aldrig druckit Red Stripe förr men det var farligt gott. Jag drar mig nog till minnes att du brukade dra med dig några såna bruna, farliga flarror...