Monday, November 06, 2006

Myror

En sak som jag inte kommer att sakna från Indien är myrorna. Just idag kändes det som hela södra Indiens myrstammar hade slagit på djungeltrumman och höll på och invadera min säng. Hade jag legat där länge till är jag säker på att de lyft bort mig med. Morran försöker visa de små krypen vem som bestämmer genom att spraya med en mycket stark, säkert cancerframkallande insektsspray ( jag sprayar inte i sängen dock) men det hjälper inte. Bara några timmar senare är tillbaka igen. Jag vet inte om de blir resistenta mycket fort eller om de klättrar på sin döda vänners kroppar, för de kommer tillbaka lika fullt.

Hade jag stannat kvar längre hade jag övertalat Räven att göra en sk ” Pestcontroll”. Pestcontroll innebär att man ringer Anticimex eller liknande, som kommer in och blåser in så starka medel att om man väntade barn hade man varit rädd att det skulle födas med tre huvuden eller liknande. Hur som helst har jag förstått att de håller dessa djävulens utsända på plats. Ni kanske tror jag överdriver myrornas inflytande över min mentala hälsa men jag lovar er, det bryter ner en sten för sten sten att hela ens vakna tid i sitt hem, inbilla sig att något kryper på ens kropp. Att konstant reagera på minsta rörelse i ögonvrån och vara beredd på att ”det värsta” ska dyka upp dvs en eventuell kackerlacka eller ännu värre kanske en råtta. Tänk er att endast känna sig totalt avslappnad när man står i duschen och man vet att inget skulle kunna krypa på en.

Tur att Morran ska schappat snart. Hade jag stannat kvar mycket längre i den här myrstacken hade jag kunnat bli en av de där skadade människorna man ser på trasiga dokumentärer på Kanal 5. Såna som tvår sina händer tills dom blöder.

Det hade varit så där faktiskt.

9 comments:

Anonymous said...

...hahaahah! Du är så enormt beroendeframkallande, lilla Morris. "....är jag säker på att de lyft bort mig med" är ju bara sååå roligt! Jag kan inte vara den enda som ligger dubbelvikt framför skärmen! Iaf, som en scen ur Djungelboken! Såå kul!

/Den s.k. Blygisen

Stora Morran said...

Den sk Blygisen: Att bli kallad " beroendeframkallande" tar jag som en komplimang. Jag slickar i mig allt snallt manniskor sager till mig nu som en torstig hund.

Blygisens betraktelser said...

Självklart är det en komplimang!
Och du! Angående att "komma hem som en looser". Tvärtom! Du var modig och deeply-in-love, antar jag, och följde ditt hjärta! Jag vet inte vad du lärt dig av det här, men jag hoppas du vågar följa ditt hjärta även i fortsättningen!

Anette said...

Ett tips är att ställa sängbenen i varsin konservburk med lite vatten, då drunknar dom jäklarna när dom försöker ta sig upp i sängen. Dock är det väl mindre bra för sängbenen om de är gjorda av trä. Eller om man har simkunniga myror ;)

Stora Morran said...

Anette: Tack for tipset. Grejen ar den att vi inte har nagra sangben. vi har bara en stor sockel som madressen ligger pa. Vi skulle behova en hel vallgrav runt sangen for att halla myrorna borta.

Stora Morran said...

Jasa andra gangen man blir kallad beroendeframkallande pa ett dyng. inte illa. Snart far jag nastan satta en lite varningstriangel brevid Morran bilden. Du Gisela, du ar inte ensam om att bli chockad av handelseutveckligen. Ta en kolapp. Det ar nagra fore dig om man sager sa...

mattiasg said...

jag vill instämma.
myror är det värsta som finns.
när jag var en riktigt liten palt snubblade jag o satte mig i en myrstack o efter mycket skaka så satt en kvar...längst ut på...o bet.
sen dess har jag ett hat mycket mycket djupt rotat.

men från en annan blogg kom detta, levnadsregler...går de att aplicera på myrhatet?

* Var sann i ditt tal
* Ta ingenting personligt
* Ta ingenting för givet
* Gör alltid ditt bästa

nja...om man verkligen försöker kanske...

mattiasg said...

anette! shit va bra. dessutom kan man ha nåt mer smärtsamt i burkarna...myrr eller nåt. det skall kännas för dem att försöka inta ens privatliv.

Johan said...

Apropå myror och bloggar.

//JJ