Monday, March 21, 2011

Tja ba!

Igår kom Ture och jag hem från en fartfylld helg i Eskilstuna. "Fartfylld helg" med bebismått. I fredags när vi kom hade pappa gjort fin Oxfilépasta med kantareller och parmesan. Till det fick man ett glas rödvin. Härligt! Ture somnade som en stock i en säng som jag hade gjort till honom på golvet. Han vaknade bara till en gång under natten men klockan 06.30 slog han upp sina kristallblå ögon och kvittrade att nu var det lördagsmorgon.

På dagen fikade vi på Café Sylvia. Vi blev ett stort härligt gäng med barn och massa kompisar. Roligt att se dom alla. Ture fick fina tigerinspirerade presenter från K. Jag och Janice tog en tur med vagnarna i ett öde stadskärna efter fikan.

På kvällen lagade vi chili på högrev hemma hos pappa. Jag tyckte den blev toppen men mamma och pappa tyckte den blev lite sönderkokt. Igår när vi kom hem till stan igen var jag ganska trött. Det tar på en att ha ensamt ansvar en hel helg. Även om man får lite avlastning hemma så är det ändå fullt upp hela tiden.

Nästa helg är det ju MIN HELG. Jag planerar då att helt checka ut en sväng. Tänkte sova i mammas lägenhet från fredag till söndag. Bara vara själv en sväng och få en paus. Ladda batterierna lite och sova ut. Nyttigt och roligt för Jeppe att vara helt själv med Bubblan. På lördagen är det utgång och på söndagen är det bokklubbsbrunch. Tänkte komma hem efter den. På söndagkvällen är det parmiddag igen.

Är dock rädd att jag kommer att sakna mina båda Alexanders ganska mycket. Men då kan jag ju bara ta bussen hem igen.

No comments: